Destek Nasıl başvurabilirim? Gerçek kişiler (herhangi bir yasal engeli olmayan, reşit her gerçek kişi), kamu kurum ve kuruluşları ile özel hukuk tüzel kişileri EdmKEP hesabına sahip olabilirler. EDM Bilişim, EDM-KEP hesabı almak isteyen gerçek ve tüzel kişilerin online başvuru ve fiziksel başvuru olmak üzere aşağıda belirtilen yöntemlerle yaptıkları başvuruları tarafına yapılmış kabul eder. Online Başvuru Yöntemleri: EDM-KEP web sayfasında yayınlanan başvurunun ve ilgili sözleşmenin eksiksiz ve hatasız doldurulması ve nitelikli elektronik sertifika kullanılarak imzalanması gerekir. Online başvurunun kabul edilmesi ile süreç başlamış olur. Fiziksel Başvuru Yöntemleri: Web sayfasında yayınlanan başvurunun eksiksiz ve hatasız doldurulması ve çıktısının ıslak imza ile imzalandıktan sonra EDM Bilişim’e ya da EDM Bilişim tarafından yetkilendirilmiş olan KEP başvuru kaydı almaya yetkili kişilere teslim edilmesi gerekir. Fiziksel yolla yapılan başvurular esnasında, başvuru sahibinin nüfus cüzdanı, sürücü belgesi ve pasaport gibi kimlik belgelerinden en az biriyle kimliği doğrulanır. Başvuru sırasında hangi evraklar gereklidir? Başvuru sırasında gerekli olan evraklara buradan ulaşabilirsiniz. Ücretler hakkında nasıl bilgi edinebilirim? Belirlediğiniz hizmet türü ve tarifeler hakkında detaylı bilgiye Tarifeler sayfasından ulaşabilirsiniz. KEP adresimi nasıl belirleyebilirim? Gerçek kişiler için KEP hesabı adresleri “adı.soyadı@hs09.kep.tr” aynı isim ve soyadına bir başka kayıt olması durumunda “adı.soyadı.sayı@hs09.kep.tr” şeklinde oluşturulur. Tüzel kişiler için ise KEP adresleri aşağıdaki şekilde belirlenebilmektedir: tüzelkişiadı@hs09.kep.tr veya tüzelkişiadı.X@hs09.kep.tr" KEP hesabımı kapatmak istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim? Bir KEP hesabının kapatılabilmesi için öncelikle kapatma talebi alınması gerekmektedir. EDM Bilişim, KEP hesabının kullanıma kapatılmasına ilişkin talepleri yedi gün yirmi dört saat (7/24) kesintisiz olarak alır ve yerine getirir. KEP hesabının kullanıma kapatılmasına ilişkin talepler, hesap sahibi veya sözleşme ile belirlenen yetkili kişiler veya işlem yetkilisi/yetkilileri tarafından mesai saatleri içinde ıslak imzalı kapatma talep yazısı ile veya EDM Bilişim ofislerine bizzat gelinerek iletilebilir. NES (Nitelikli Elektronik Sertifika) ile güvenli elektronik imza kullanılarak yapılan kapatma başvurularında hesap sahibinin kimlik doğrulaması yapılmadan kapatma işlemi başlatılmaz. Kapatma işlemi için, kullanıma kapatma talebinde bulunan hesap sahibinin, işlem yetkilisinin veya sözleşme ile kapatma talebinde bulunma yetkisi verilen kişilerin kimlik bilgileri doğrulanarak alınır ve ilgili KEP hesabının kullanıma kapatılma işlemi gerçekleştirilir. Daha önce kapattırdığım KEP hesabımı tekrar açtırabilir miyim? Kullanıma kapatılan KEP hesabı, ancak hesap sahibinin tekrar açılmasını talep etmesi üzerine, yeniden tahsis başvurusu yapılması ve kimlik tespitine ilişkin gerekli işlemleri yaptırması halinde tekrar kullanıma açılabilir Gönderdikten sonra bir KEP iletisini geri çekebilir miyim ya da iptal edebilir miyim? Gönderim sırasında KEP delili oluştuğundan, geri çekme veya iptal işlemi yapılamamaktadır. İletimin alıcıya ulaştığına veya okunduğuna nasıl emin olabilirim? KEP iletisi gönderdiğinizde bu ileti alıcının posta kutusuna ulaşır ulaşmaz veya alıcı tarafından okunduğunda bir delil oluşur ve bu delil size bilgi olarak iletilir. KEP hesabınızda bulunan delil gösterimi bölümünden iletildi/okundu takibini kolaylıkla yapabilirsiniz. Şifremi/kullanıcı adımı unuttum. Ne yapmalıyım? Şifre/Kullanıcı Adı’nın unutulması durumunda 0850 723 63 36 nolu Çağrı Merkezimizi arayarak yeni bir Şifre/Kullanıcı Adı oluşturabilirsiniz. Birden fazla KEP hesabım olabilir mi? Hesabımı başka birine devredebilir miyim? Birden fazla KEP hesabınız olabilir, ancak KEP hesabı devredilemez. KEP rehberine bilgilerimi kayıt etmeli miyim? Neden? Kurumsal müşterilerimiz için KEP rehberinde kayıtlarının bulunması yasal olarak zorunlu kılınmıştır. Ancak bireysel müşterilerimiz için bu zorunluluk yoktur ve isteğe bağlı olarak KEP rehberine kayıt yaptırabilirler. Çağrı Merkezi - +90 850 723 63 36 Sorularınız ve sorunlarınız için +90 850 723 63 36 nolu Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz. İletişim Tüm sorularınız, sorunlarınız ve görüşleriniz için bize ulaşabilirsiniz. Hesaplı KEP adresi için... Türkiye'nin geneline dağılmış bayi ağı ile “Yerinde Başvuru Hizmeti” alabilirsiniz. HEMEN BAŞVUR